fredag 3. februar 2012

Transformers L/E Technical Update kit # 502-6798-C4

Endelig er Transformers L/E Technical Update kit # 502-6798-C4 på plass. Har gledet meg til å få dette settet. Det løser opp i et stort irritasjonsmoment på Transformers LE. Nemlig Megatron drop down target og dens mange airballs. Sjekke innhold, og deretter montering. Transform and Roll Out!



Megatron anti-loft plastic - mottatt!

Undersiden av Megatron anti-loft plastic. Solide saker :)

(2) Black Flipper Rubber Rings - mottatt!
(2) White Mini Playfield Rubber Rings - mottatt!
(2) Black 3/16” I.D. Rubber Rings - mottatt!
(2) Black 7/16” O.D. Rubber Rings - mottatt!

Bumblebee Plastic Protector - mottatt!

Key Fob - mottatt!

(4) # 906 Flash Lamps - mottatt!

(2) Zip Ties - mottatt!
(2) Dimmer Cards - mottatt!


Det var alt. Da er det bare å sette i gang med monteringen. Først Megatron anti-loft plastic

Sånn ser det ut før anti-loft plastic er montert

En skrue, så får man tilgang til kanonen.

To skruer holder kanonen på plass. Det var i grunn greit å få gjort dette nå, da den ene skruen var løs, og hadde skrudd seg ut et par gjenger.

Så er det bare å plassere anti-loft plastic under kanonen og skru til igjen de samme to skruene. Tar på litt Loctite bare for å være sikker på at ikke skruene løsner igjen.

Der. Da var hele greia på plass. Det tok ikke ti minutter engang (inkludert fotografering).


Da monterer vi Bumblebee Plastic Protector. Dette skal vise seg å være litt mer tricky.

Den ene skruen man skal fjerne for å løsne plastikken er stikk motsatt av den skruen som var løsnet på kanonen til Megatron. Denne skruen satt som pokker i stolpen sin. Stolpen på sin side var igjen skrudd med en nylon ring mutter på undersiden av playfield. Jeg måtte skru av denne først. Forsiktig dytte hele stolpen ut av hullet sitt mens jeg løftet plasten. Måtte holde plasten i litt nervepirrende bend mens jeg lirket inn en fastnøkkel for å holde igjen stolpen når jeg løsnet skruen som holder plasten fast. Var litt nervøs for at jeg skulle brekke plastikken her altså. Men, det gikk bra.

Kan jo ikke ha BummbleBee ute av sporet sitt uten å ta noen bilder ;)
Greit å se hvordan han ser ut nå, før han får skikkelig juling. Lurer på om det er mulig å få kjøpt en spare. Ikke for å bytte ut. Men ha som referanse når den som sitter i er skikkelig banged up.

Beskyttelsesplast er montert. Bare å skru fast, klippe strips og rive av beskyttelsesfilmen.

Sånn. Ferdig. Beskyttelsesplasten over BumbleBee er veldig usynlig.

Endelig kan jeg aktivere drop target igjen. Og etter et par testrun kan jeg bekrefte at Megatron anti-loft plastic gjør jobben sin. Utmerket. Jeg føler ikke lenger det store ubehaget hver gang kula lander og triller nedover Bumblebee Plastic. Jeg er kjempefornøyd.





















Å ja. Jeg hentet også denne når jeg var i Sandefjord sist :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar