tirsdag 21. februar 2012

TAF ut, POTC inn

Jeg har begrenset med plass, hadde lyst på et nytt spill, så The Addams Family har fått seg nytt hjem i Trøndelag.


Pirates Of The Caribbean er mitt andre spill fra Stern. Jeg liker filmene veldig godt (i hvert fall de tre første). Dette spillet er for det meste basert på film nummer to Dead Man's Chest. Men, det er noen referanser til film nummer en her også.

Skipet som synker og stiger opp fra playfield som The Flying Dutchman er en artig detalj. Ved å skyte gjentatte ganger på skipet senker man The Interceptor, The Dauntles, The Edinburg Trader og The Terpsichore. Hver gang du senker et skip, kommer kraken fram, og du må da prøve å drepe den. Siste modus på skipet er Fight Davy Jones, som er noe mer tricky enn de andre fire :)

Jeg har fått en liten fetish for LED-pærer etter at jeg fikk Transformers. Jeg har satt inn en del i playfield inserts på POTC, også har jeg belyst skipet og Dead Man's Chest med grønn superbright LED. Noe jeg synes gir en fin og litt skummel stemning.

Jeg er glad jeg fikk sjans til å kjøpe dette spillet. Det er et tema jeg liker. Grafikken er smakfull hele veien, i motsetning til mange av de andre Stern spillene. De har en tendens til å ødelegge inntrykket med elendig fotografikk på playfield. Et par spill jeg kunne tenkt meg, som Batman the Dark Knight, TRON og Lord Of The Rings er helt uaktuelle da et ellers så attraktivt tema er totalt ødelagt av billige Photoshop bilder, som knapt nok er tilpasset resten av grafikken. TRON er ikke helt på tryne. Men, Bataman. Det holder vel med å si at jeg synes det er det styggeste spillet jeg noensinne har sett. Nei forresten, det er Lord of The Rings.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar