lørdag 28. januar 2012

TFLE v1.4 programvareoppdatering

Har oppdatert programvare på Transformers i dag. Versjon 1.4 kom ut for et par dager siden. Så her ryker min grand champion score fra versjon 1.2.
Dette er endringene som er gjort i programvaren siden versjon 1.2 som jeg hadde installert.
- added new Australian coinage/pricing table.
- fixed a problem where the Allspark awarded "add-a-ball" during MudFlap & Skids but didn't kick a new ball into play.
- Megatron now has a virtual lock adjustment.
- Consecutive shots to the Allspark no longer count as a combo.
- fixed a problem with the BumbleBee Timer when the Allspark awarded more time.
- added an adjustment to boost mini playfield coil power.
- mode timers are now paused while Ironhide Scoring is running.
- fixed a bug where the flippers were disabled while IronHide Scoring was active during a Multiball event.
Megatron virtual lock adjustment gjør at kulene ikke lockes i Megatron kanon. De skytes ut igjen med en gang. Etter fire locks får man i steden skutt ut tre kuler fra shooter lane. Jeg synes nå kanon er temmelig tøff når Megatron multiball starter, så denne lar jeg stå til factory default Off.

Boost på mini playfield coil power gjør det enklere å få ballen opp til øversete sensor. Men, jeg synes det er vanskeligere å treffe sensoren. Kommer til å la denne stå til factory default Off.

Jeg har vært borti feilen som deaktiverte flipperne om en kule under multiball havner opp i mini playfield, og Ironhide scoring er aktiv. Dette var utrolig irriterende. Man har en god multiball runde på gang, og så dør plutselig flipperne. Jeg raporterte denne til Stern ganske tidlige. Kan ikke tenke meg jeg var den eneste.

Første gang jeg var inne i service menyen på Transformers blei jeg helt perpleks. Jeg har kun vandret rundt i Bally/Williams menyer, og er vant til hvordan de er lagt opp. Når man kommer inn i en S.A.M. meny på en Stern maskin, ser det helt annerledes ut. Her er det små ikoner, som er helt/delvis intetsigende. Vel, i alle fall til du venner deg til å se dem.

Har nå vært gjennom to programvareoppdateringer. Først fra versjon 1.0 som spillet kom med, til versjon 1.2 dagen etter at jeg pakket opp spillet. En ting jeg i etterkant fant ut jeg ville gjort annerledes da jeg gjorde min første oppdatering, var å ta en dump via audit menyen. Jeg har nå lært, og kommer til å gjøre det før hver oppdatering i framtiden. Må jo ta vare på statistikk over bruksmønsteret på maskinen.

Jeg har også lært meg hvor de nødvendige instillingene jeg skal gjøre etter at spillet er nullstilt også. Første gang jeg skulle sette spillet i free play modus, holdt jeg på å gå på veggen. Ante jo ikke hvor dette var i det hele tatt.

Adjustments Menu (ADJ) -- Standard Adjustments (S.P.I.)
Den første endringen er å sette Standard Adjustment #3 --Replay Award-- til Extra Ball (factory default er Credit).

For Standard Adjustment #14 setter jeg --Special Award-- til Extra Ball (factory default er Credit)

Så går jeg til Standard Adjustment #38 og setter --Free Play-- til Yes (factory default er No). Dette må jeg gjøre, da spillet ikke har myntinkast. Det sto at det skulle være norsk myntinnkast i maskinen på esken, men dette mangler. Amerikanerne får myntinnkast med sine LE maskiner

 Av og til går folk fra maskin uten å spille ferdig. Derfor setter jeg Standard Adjustment #49 timed plunger til ett minutt (factory default er Off)

Siden vi ikke lever i middelalderen eller USA, så setter jeg også Standard Adjustment #61 --Time Format-- til 24-Hour (factory default er 12-Hour)

Adjustment Menu (ADJ) -- Feature Adjustments (GAME)
Siden Transformers er notorisk for voldelige airballs når man treffer drop target foran Megatron inngangen, så er det helt nødvendig å gå inn i Feature Adjustment #27 --Disable Drop Target--, og sette denne til Yes (factory defaul er No)

Stern har kommet med et "Transformers Limited Edition technical update kit". Dette kitet skal bøte på tidligere nevnte airballs, og er gratis. Jeg aner ikke når jeg kan forvente å få denne, men gleder meg til å kunne bruke spillet som det er ment. Med drop target aktivert. (Jeg vet at maskin nummer #26 i Danmark allerede har fått, og installert kitet. Men, jeg vet ikke om han har fått dette direkte fra Stern, eller importøren i Danmark). Jeg har i hvert fall kontaktet P4P ang. dette kitet, så får vi se.

Sånn. Da er det bare å sette i gang å spille seg opp mot grand champion igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar