søndag 1. januar 2012

Plastikkbeskyttelse og første modifikasjon

Da var det på tide å montere noe beskytelse for lett tilgjengelig plastikk. Slingshots og slot machine skal få beskyttelsen fra Pinbits montert i denne omgang. Også monterer jeg min aller første modifikasjon.


Det første jeg la merke til da jeg åpnet pakken, var at noe manglet. Jeg mente jeg hadde sett mer på bildet til Pinbits. Måtte dobbeltsjekke, og ja. Her manglet beskyttelse til Magna-flip skiltet. Den beskyttelsen kan jeg godt være foruten. Jeg ser ikke på det skiltet som veldig utsatt. Uansett. Det er slingshot og slot machine som får plastikkbeskyttelse i dag.


Beskyttelsen som sitter på i dag, blir overflødig. Denne kan jeg bruke på andre spill. Kjekt å ha litt til overs. :)

Jeg fjernet skivene som sitter på de to studsa plasten er skrudd fast i. Beskyttelsesplasten bygger såpass mye at gjengene på studsa blir for korte til å entre nylon i mutterne.


 Høyre slingshot ferdig montert. Ingen fare for at denne plasten skal slå sprekker med det første.

Venstre slingshot montert. Det kommer kanskje ikke så godt fram av bildet. Men, denne ble montert litt skjevt. Noe som medførte at kulene nesten satt seg fast da de kom ned ventre rampe. Løsnet denne og forskjøv den en millimeter i toppen. Problem løst.

Så var det slot machine plasten da. Litt mer omstendig jobb. For de observante, så mangler det en pære her. Byttet ut begge pærene under plasten her, da det satt #44 i. Byttet til #47 i steden.

Da plasten var ute, og beskyttelsen tredd på plass. Loddet jeg like gjerne på et par ekstra ledninger til sokkelen for slot machine lyset.

Plasten tilbake på plass. Trygg og god. Her ble gjengene litt korte på studsa plasten festes i. Jeg tror ikke det er mye nylon som tar. Får følge med på disse. Mulig jeg skrur mutterne på opp ned i steden.


Det kom vel kanskje ikke som noen stor overaskelse hva som var modifikasjonen heller. En slot machine. Jeg synes faktisk denne pynter opp ganske bra. Skulle gjerne hatt en med spinnende reels. Men, man kan ikke få alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar