søndag 23. desember 2012

TRON: Legacy 2nd run

Jeg hadde liksom ikke kommet i gang med flipperhobby'n da TRON: Legacy (TL) kom ut i 2011. Det tok liksom ikke skikkelig av før Transformers ble annonsert. Da Stern bestemte seg for å kjøre igang produksjon av 100 nye TL maskiner, måtte jeg bare bestille en. Det er et vannvittig fengende tema. Musikken er helt fantastisk. Og, det er en utrolig artig maskin å spille på.


Onsdag 5. desember var dagen jeg hentet TRON: Legacy hos P4P i Sandefjord.

Det var med stor glede jeg kunne pakke opp maskin, og se at Stern ikke bare hadde produsert maskinen på nytt. De hadde også tatt med noen forbedringer som har kommet på senere maskiner. TL har nå fått de samme HD dekalene på kabinettet som Stern startet med på Transformers, leg protectors som ble introduesrt med AC/DC. I tillegg har de byttet ut Light Cycle figuren på den ene rampen, med Quorras Light Runner.

Jeg besøkte Chicago Pinball Expo 2012 i slutten av oktober. Det var plenty stands som solgte diverse modifikasjoner. Jeg sikret meg så klart noen godbiter til TRON :)


Første modifikasjon. Blå DMD fra X-Pin. Denne modifikasjonen endrer fullstendig hvordan maskinen oppleves. Jeg byttet også ut det klare plexiglasset som sitter foran DMD, med et blått.
Eneste bakdelen med denne modifikasjonen er at den ikke er laget for de europeiske modellene av Stern sine maskiner. Displayet lyser nå litt svakt, da det ikke får nok spenning. Jeg har bestilt et Power Driver board fra X-Pin. Så da blir det snart full effekt.

Andre modifikasjon. TRON mini arcade cabinet V2.1 er en fantastisk oppgradering av den originale mini arcaden som kommer fra fabrikken. Den originale har en flasher installert. Denne modifikasjonen har også innebygget flasher (LED). I tillegg så har den mye bedre dekaler. Formen er identisk med den virkelige TRON arcademaskinen. Det sitter også en skarp OLED skjerm, som viser ekte attract mode code.

Tredje modifikasjon. Flynn's Arcade Scoop Mantis protector. Best å være proaktiv :)

Fjerde modifikasjon. LED pærer over det hele. Bright. Cool. White. Spillet gnistrer

Her er TRON flyer'n min. Signert av John Borg, Charlie Youssi, John Youssi og Gary Stern

Jeg har planer om fler modifikasjoner:
  • Orange og Blå EL wire til rampene (bestilt)
  • LED modifisering bak translite
  • Oppgradert høyttalersystem
  • LED modifisering av Recognizer
  • Cliffy protectors
  • Lakkering av alt metall på kabinettet (Siderails med beskyttelse kjøpt)
  • Cuorra action figur med LED (kjøpt)
  • Plastic protectors
Og. By the way. Jeg forkorter TRON: Legacy ned til TL

3 kommentarer:

  1. Du begynner virkleilg å samle på en større samling nå

    Desverre har jeg ikke spilt på denne maskinen, håper en dag jeg vil

    Gratulerer

    SvarSlett
  2. Ja. Det baller lett på seg Rune. Som du sa da jeg ver helt fersk.

    Jeg hadde ikke spilt så mye på den selv, før jeg var i Las Vegas og besøkte Pinball Hall of Fame. Det gikk en god del quarters på både Tron og Batman. Så, nå leter jeg etter den også ;)

    SvarSlett
  3. Hei

    Spilt litt batman her i singapore , og er ikke 100 % fornøyd, hadde sikkert vert med et riktig bra exemplare , som er rint og fungerer 100 % , merker en blir for kresen med spill som ikke fungerer optimalt

    Lykke til med jakten på batman , hvordan er du for nøyd med din POTC ?

    SvarSlett