søndag 8. januar 2012

Shopping av Theatre of Magic, Del 2 (rengjøring, montering)

Fikk et tips fra Rune om at jeg kunnde bruke rødsprit for å fjerne limet etter mylar. Det funket fint. Dynket tørkepapir i rødsprit og lot det ligge litt på limet. Brukte så et "kredittkort" for å dytte vekk den myke guffa. Blei helt nydelig etter et par behandlinger.


Her trengs det en real reingjøring. Det synes kanskje ikke så godt på bildene. Men det ble faktisk veldig mye bedre. :)

40 stk splitter nye #47 pærer innmontert. Og alt fungerer. Ikke værst.

 Før og etterbilde av undersiden på en plastbit.

 Rengjøre eller kaste?

 Prøver å rengjøre. Oppdager at det er masse sprekker.

Kaster de gamle. Installerer helt nye.

Bumpercaps vasket og polert. Alle metallføringer har fått seg en real skrubb med Svint. Det glinser av alt sammen. Jeg har ikke verktøyet som trengs for å polere vekk kuleslitasjen. Jeg er sikker på at noen har et tips eller to for hvordan man best får til det. Så, neste gang.

Den nederste orange plasten i flipper ball guide er kjempemorsom å rengjøre. Mest fordi den er nesten profilløs. (<---- Det var ironi alt sammen)
Jeg tror jeg har montert øvre plastikk feil vei. Men, samma det. Har gjort det på høyre side også...

Her har vi et godt eksempel på dårlig gjennomføring. En salig blanding av slurv og perfeksjon. Får ikke håpe besøkende har haukeblikk og poengterer alle feil. Mye bedre om de setter pris på hvor fint det spiller..

#89 flasher installert. Nye pærer mot en rein og fin spilleflate er pent. Måtte bare ha et bilde av dette før jeg gjemmer det under plast.

Jeg veit ikke om det kommer veldig godt fram av bildene her heller. Men rampene ble veldig fine etter et par timer med Novus 2. Ingen flammepolering. Det tok jeg rett og slett ikke sjansen på.

For det meste er all plast hel og fin på spillet. Men den har gulnet veldig. Det er veldig lite tiltalende. Jeg vet ikke om det er noe annet å gjøre enn å legge en bestilling på ny plastikk hos Marco

2 kommentarer:

  1. Hei

    Dette begynner virkelig aa se bra ut. Herlig naar en bedriten maskin kommer ut i andre enden som en flott maskin. Jeg faar folge med paa siden din og prosjektet .

    Lykke til vidre med prosjektet :-) , og flamme polering av rampene er ikke saa vanskelig. Dette faar plastrampenen til aa se nye ut igjen.

    SvarSlett