tirsdag 24. januar 2012

Kjekt å ha


Tenkte bare jeg skulle dele med meg et par produkter som er kjekke å ha når man har flipper som hobby. Maskinene er tunge, så vi trenger noe som forenkler flyttejobben. Det er også mye gulvplass under flipperspill. Vi kan bruke den plassen smart, ved å lagre ting.



Slike hjul har jeg sett utallige ganger på bilder av flipperspill. Problemet har vært å identifisere hva det er, slik at man vet hva man leter etter. Møbelhjulsett kalles det hos Jula. De fås i 2-pakning, og koster kr 99,-. Og de er vel verdt det.
Nå går det lekende lett å flytte spillene rundt i stua alene. Hvis det kun har vært snakk om en meter eller to, har jeg tatt spillet på ryggen. Skal jeg bytte om på plassering, har jeg tatt av bakbeina og kjørt på tralle. Men, ikke nå lenger.

Cirqus Voltaire og Transformers byttet plass på under fem minutter. Med to slike sett fra Jula, får du en til hvert bein. Så er det bare å trille spillet dit du skal. Jeg har ikke dørstokker i leiligheten min. Det er en fordel. Hjula er små, og de er laget av plast. Selve ramma er av metall.

Her ligger de trygt og kjekt oppbevart i en annen smart ting. En såkalt undersengskuff fra Clas Ohlson. Jeg vet at både Biltema og Europris har lignende produkter. Jeg har ikke sett Europris sine, men Biltema sine synes jeg ikke noe om størrelsen på. Disse fra Clas Ohlson er helt perfekt å ha under flipperspilla. Jeg har en boks med deler til hver maskin, pluss to "felles".

Den ene fellesboksen er her trillet elegant under Transformers. Jeg sa kanskje ikke at de var hjul på denne? Regner med det sa seg selv. Lokket er delt på midten også. Så man trenger ikke trekke den helt fram for å få tak i ting.
Jeg kommer nok til å handle flere slike. Jeg har masse skrot som kan få seg et mer permanent hjem under et flipperspill. Boksene er ikke bare fine å trille, de er fine å stable også. To stykk under hver flipper takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar