torsdag 6. september 2012

Besøk hos Stern Pinball Inc.

Jeg har besøkt Stern Pinball Inc. utenfor Chicago.


Det startet med at jeg sendte en mail til Jody Dankberg hos Stern. Jeg spurte om det ville være mulighet for en guidet tur gjennom fabrikken. Svaret kom temmelig raskt. "Du er velkommen, bare si hvilken dag som passer for deg". DOH! Whenever...
Jeg sendte en melding til George Gomez, og spurte om han kom til å være på kontret i løpet av uka jeg hadde planlagt å komme. Og om det ville være mulig å ta med Transformers LE translite for å få den signert. Sendte også en melding til Steve Ritchie, og spurte om det samme vedrørende Spider-Man translite. Det passet for begge på tirsdag. Så da ble det tirsdag :)

Jeg blei møtt av Jody da jeg kom til fabrikken.

Diverse bilder fra selve produksjonen følger...

Harness til diverse tidligere spill.



Dekaler påføres vått. Disse gutta kan sakene sine. De er veldig nøye.

Noen som har bestilt en Magneto?

Harnessmaler på lager

En spanjol sto å sprayet klarlakk på denne playfielden med sprayboks. Vet ikke hvorfor, eller hva den skal brukes til. Det visste ikke Jody (guiden) heller.


Et par kjente playfields

Fint lager med playfields. Jepp, jeg så noen TFLE playfields innimellom :)

Lettere å drille hull når du har en mal

Undersiden av X-Men LE

Oversiden av AC/DC Premium

Effektive folk


Wolverine monteres


Magneto monteres






Testing


Jeg har sett noe du ikke har sett. Gleder meg til dette kommer ut :)


Wolverine klar for esken sin

Whitewood


En annen Whitewood. Slik blei det ikke :)

La oss spille litt

X-Men Pro jo, den har jeg bestilt

Nydelig translite


Steve Ritchie tok seg tid til en prat, litt signering og viste meg noen DAK tegninger fra hans neste tittel :)

Jody Dankberg er en ålreit fyr. Det var han som guidet meg rundt.

George Gomez kom løpende med en liten avskjedsgave da jeg skulle dra. Første prototypen av Starscream fra Transformers. Signert. WOW. Det var litt av en overaskelse.

Jeg hadde også en lengre samtale med Lonnie Ropp ang. regler i bla. Transformers LE og X-Men. Fikk noen tips, og fikk poengtert et par småting som jeg mener kunne endres i TFLE softwaren.

Jeg fikk signert noen av flyerne mine. Revenge From Mars (GG), Star Trek: The Next Generation (SR), AC/DC (SR og GS), Transformers LE (GG), Transformers (GG), Johnny Mnemonic (GG). Transformers LE nederst til venstre. One-of-a-kind ;-), takket være Office Depot og George Gomez :D

Transformers Limited Edition translite. Signert av George Gomez

Spider-Man translite. Signert av Steve Ritchie

1 kommentar: