torsdag 26. april 2012

Nye spill, og noe småfix

Det kan vel ikke akkurat sies at det er vår i luften. Men. På denne tiden av året, så har jeg noen utendørsaktiviteter som tar opp en del tid. Jeg har radiostyrte fly og helikopter. I likhet med flipperspillene, går det med mye tid på å reparere disse. Jeg har fått dilla på FPV (First Person View) flyving med multi-rotor copter. I tillegg har jeg også motorsykkel. Så, det sier seg selv at på denne tiden av året har ikke flipperspillene første prioritet.


Det har jo likevel skjedd noe flipperrelatert.

Burgær'n var her i begynnelsen av mars. Han hadde med seg to spill, og tok med seg ett.

Et spill som går ut av samlinga

Spillet han tok med seg var Cirqus Voltaire. Det har vært en lang prosess, med masse telefoner og forsøk på overtalelser. Til slutt bestemte jeg meg for å gi slipp, og fylle plassen med to andre spill.

To nye spill som kommer inn i samlinga

Delbytte 1/2 var et Williams Johnny Mnemonic fra 1995. Spillet er designet av George Gomez (Transformers LE). Det som er litt spesielt med dette spillet er en mekanisk hanske som ved hjelp av en magnet, løfter ballen opp fra spillefeltet. Med to ekstra flipperknapper, kan man styre denne hansken slik at man legger fra seg ballen igjen på riktig sted.

Delbytte 2/2 var et Williams Junk Yard fra 1996. Spillet er designet av Barry Oursler og Dwight Sullivan. Spillet har en kran som det henger en så kalt "wrecking ball" fra. Det er også en tidsmaskin i spillet. Når den aktiveres, fører spillet deg tilbake til modus fra spill som Creature from the Black Lagoon, The Addams Family, Black Knight 2000 og Attack From Mars. Da jeg kun har eid The Addams Family selv, så er dette den eneste modusen jeg virkelig kjenner godt igjen. Og det er en underlig følelse når man på Junk Yard, hører musikken, og ser DMD grafikken i "Mamushka mode" fra The Addams Family.

Litt samåreparasjon

Egentlig ikke noe reparasjon. Indiana Jones har vært uten lys på spillefeltet en lang tid. Og for å gjøre en lang historie kort. Løsningen var å bytte om kontaktene J120 og J121 så noen ubrukte pinner kom i bruk. Det var altså dårlig kontakt, så det viser seg at jeg har gjort en elendig loddejobb på kortet :).
Svaret fikk jeg i grunn ganske tidlig fra Are på Spilledilla forumet. Jeg har bare ikke fått meg til å tro at det kunne være så enkelt før i dag :P (Takk til Are, Bally og Tormod som har prøvd å hjelpe så godt de kan).

Nå er alle spill untatt Theatre of Magic oppe og går. Vi får se om jeg klarer å skvise inn litt tid til å gjøre meg ferdig med den en regnværsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar