mandag 12. desember 2011

Forkortelser for Transformers


Det finnes databaser som inneholder forkortelser (abbrevations) for flipperspill. Et enkelt google søk på 'pinball abbrevations' gir deg kjapt et par alternativer for å søke. Det virker ikke som om databasene er felles. De har kanskje et felles utgangspunkt, men med individuelle forskjeller.
Ingen av sidene jeg var besøkt, har noen informasjon om Transformers. Og, jeg er spent på hvem som bestemmer hva forkortelsene skal være.

Det virker heller ikke som om disse databasene oppdateres veldig hyppig. Jeg finner ingen treff på Tron (som uansett blir vanskelig å korte ned noe særlig mer). Rolling Stones finner jeg heller ingenting om. Der ville jo naturlig nok RS være en fin forkortelse, hadde det ikke vært for at Road Show allerede har denne forkortelsen. Jeg vet altså ikke hvilken forkortelse som brukes for Rolling Stones. Har sett eksempel på RoS. Men, det gir jo like mye mening for begge spill. Skulle man gå den veien, burde man vel heller bruke RSt.

Da det kommer hele fire varianter av Transformers, må det nødvendigvis også bli fire forkortelser slik at man lett kan skille disse fra hverandre.

Her er mitt forslag:

TF - Transformers Pro
TFLE - Transformers Limited Edition
TFLEA - Transformers Limited Edition Autobots
TFLED - Transformers Limited Edition Decepticons

Min idé har utspring i The Addams Family (TAF) og The Addams Family Gold (TAFG).

Makes sense? Vi får se hva som blir vanlig bruk.

Hilsen en som forhåpentligvis får sin TFLE før jul...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar